Bagi Souvenier utk insan yang kita hargai...

Followers

Monday, July 20, 2009

Pilih antara 2....


Assalamualaikum...

saje nak bercerita ttg benda yg saye dah tgk smalam di Jaya Jusco disni smalam...

Kalau hari ahad jek..jangan cakaplah..jusco akan dipenuhi dengan manusia yg pelbagai ragam...pelbagai bangsa,agama,budaya,cara pakaian nya...hehhe

sebb pe tiba2 sebut pakaian ni??hurm, sbb pelik bila da gals yg nak tayangkan semua perhiasannya...tp bila ada yg melihat...dimarahnya pulak..cam lawak la plak..haish...untuk apa diorg berpakaian cam2???

WAHAI WANITA!!!MENGAPA KAMU BEGITU??JAGALAH PERHIASANMU SELURUHNYA..JADIKANLAH HADIAH BUAT SUAMI KAMU UDAH LE..XPAYAH NAK SHARE2 DGN ORG LAIN"
(kalau aku,x sanggup)

xpayah le nak tunjuk2..ok??

ok..dah..cukup stakat ni utk wanita...

yg lelaki plak...dah wanita berpakaian cm2...jgn plak da yg kata

"DIORG NAK TUNJUK,SO TGK JE LA.."

Jgn mcm tu...boleh xkalau bnda ni saye umpamakan mcm kalau da org hidangkan kita dgn benda yg buruk (xkisah la pe2,roti yg dah bkulat ke, milo basi ke..n paling truk dging busuk yg dah nk reput)
rasanya ada x yg akan kata...

"DAH ORANG HIDANG...BANTAI JE LA"

hehe...dalam hal ni..mungkin ada diantara lelaki(yg ske skodeng2 ni) akan kate, "ni orang gile cam ko je akan buat..."

adeh...kita plak yg dikenakannya balik...huhu...wlpn dia cam nak mlawak..tp sedih gak le sbb dikatakan cam2...huhu..

xkisah la...asalkan dia berfikir semula pa yg dilontarkan pada dia..

pa persamaan antra keduanya ??

Kalau dia x suka menjamah hidangan yg buruk...samalah..dia jugak dilarang utk "menjamah" pandangan die utk sorang wanita yg bukan haknya n buruk dari segi pakaiannya...
(Peringatan utk diri sendiri jugak..Baiki Kelemahan,Asah kelebihan)

Ghuddul Basor...tundukkan pandangan..kalau dah jmpa cam2...lagi bagus tgk biskut2 yg sedap utk dimakan...xpon tgk keta kontrol ke..lagi bes...hehe.

xnak cakap panjang2 tentang benda ni...tp perkara yg nak diceritakan ni rentetan dari artikel yg sebelum ni...Erti hidup pada memberi (pinjam kata2 ust Hasrizal)

time tgh jalan2 kat jusco, da sorang ibu ni, n 2 org anak die...sorang anak die nak ubat gigi jenama lain...n sorang lagi(adik kot) dia nak ubat gigi codomo..(codomo lion).

si ibu hanya senyum n tanyekan pada anak die.."ambil 1 kongsi x boleh ke??"..
tp yg adik ni die nak juge codomo "Nak codomo..nak codomo.."

ibu ni dia beli dua2 utk anak2 die..dgn wajah yg tersenyum...Subhanallah.

Kes yg kedua pulak...

Seorang ibu..(pakaian yg agak kurang sesuai)..anak die nangis2..tp bile die nak dukung anak die..nampak cam geram jek...ibu pon dukung la anak die tu..comel anak die..dah kena dukung..diam la si anak...

ape2 pon...saye x salahkan mane2 pon...mesti ada yg katakan..mgkin si ibu da masalah lain..
saye juz nak gmbarkan, kbnyakan ibu skrg2 ni slalunye layan anak2 die xsenyum sgt..

Bila saye ceritakan ttg benda ni kat sorang kwan saye...die kate saye mesti nak sorang isteri yg pandai jaga anak2 nya...

hehe...itu semestinya..dlm membina baitul muslim yg berjaya..perlu ditunjang dari suami isteri yg bertaqwa..insyaAllah...

yang keduanya..indahnya kalau senyum..sbb senyum boleh menyebabkan duka bertukar kepada suka...menghilangkan tekanan yg ada..

senyum boleh jadi penghibur kepada org lain..boleh motivate org lain..

ajakan ni ditujukan terutamanya pada diri Abu Faris sendiri, dan umumnya pada kawan2 saye..

SENYUMLAH SENTIASA WALAUPUN DALAM KEADAAN DUKA.SBB IA MENUNJUKKAN KESEDIAAN KITA DALAM MENERIMA UJIAN...

oklah...dah agak lewat ni...nak kena bersiap utk ke kelas plak...

bertemu lagi dilain kalam...Assalamualaikum
www.tips-fb.com

5 Pendapat:

me_yana said...

aku senyyum! aku senyum! =) =) =) =) =) =) ngeh3...

Adi Wahab said...

hehe..bagus2...teruskan senyum..
tp jgn senyum kat lelaki lbih2 plak..
kang benda len plak difikirnya...

bagus2...
bile ko nak edit blog ko??

me_yana said...

hahaha...

ha..kan da edit..hahaha..

Adi Wahab said...

bagus2..edit setiap ari

日月神教-任我行 said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Dari Mana Mereka?

free counters

Template by:
Free Blog Templates