Posts

Showing posts from December, 2010

Apakah Ibrah yang aku dapat dari BATAM??

Penulis : Abu Faris 'Audah Abdul Hadi
Alhamdulillah..selamat pergi dan sudah pon pulang.. dari Pulau Batam, Indonesia..
Dah berabuk blog ni... internet kat bilik aku susah dpt time dekat2 nak abis sem.. bila dah balik tenet laju...tp malas nak men tenet.. tu yg x update pe2..
ok...klau pengalaman kami disana,  boleh baca blog rakan2 disini dan di sini, artikel kali ni,  saja nak kongC beberapa perkara, selain dari pengalaman...
pertama sekali,  dalam perjalanan pergi,(atas bot).. aku terfikir, sejauh mana Islam dpt bersama diri aku dalam musafir ke Batam,  aku harapkan aku dapat bergerak sebagai seorang Muslim, cukup sekadar memandang, sudah tau yg diri ini Muslim, (walaupun diri ini x lah sebaik mana pon) antara 3 kemungkinan,
1. Islam harum bersama diri 2. Tiada apa2 yg dapat Islam tumpang pada diri 3. Terfitnah Islam dek kerana diri.
**saat mula perjalanan..rasa teringin sangat nak gtau kwn2.. moga kita semua bergerak sbagai seorang Muslim**
Batam, tak lah maju mana... kelihatan dari banyak segi..lebih …