Posts

Showing posts from April, 2010

Tutuplah Aib Saudaramu..

Pengulang Cetak : Abu Faris 'Audah Abdul Hadi
Penulis: al-Ustadzah Ummu Ishaq al-Atsariyyah Editor: Ummu Sofiyyah Raja Nur Hidayah
Sekadar peringatan buat diri dan sahabat2..Mudah-mudahan kita mampu menjaga aib diri dan saudara kita juga. Semuanya kerana,
KITA ADALAH MUSLIM!!

Saudariku muslimah…
Bagi kebanyakan kaum wanita, ibu-ibu ataupun remaja puteri, mengumpat membicarakan aib, cacat, atau cela yang ada pada orang lain bukanlah perkara yang besar. Bahkan di mata mereka terasa remeh, ringan dan begitu mudah terpancul dari lisan. Seolah-olah percakapan tidak seronok bila tidak membicarakan kekurangan orang lain. “Si Fulanah begini dan begitu…”. “Si ‘Alanah orangnya suka ini dan itu…”. Ketika asyik membicarakan kekurangan orang lain seakan lupa dengan diri sendiri. Seolah diri sendiri sempurna tiada cacat dan cela. Ibarat kata pepatah, “Kuman di seberang lautan tampak, gajah di pelupuk mata tiada tampak.”
Perbuatan seperti ini selain tidak patut/tidak baik menurut perasaan dan akal sih…

Artikel itu.....

Penulis : Abu Faris 'Audah Abdul Hadi
Sekadar huraian kepada artikel sebelum ini, Aku 'Ter'suka kat dia dah... artikel ini terpaksa dibuang kerana terlalu banyak fitnah yang timbul kerananya,
Maaf seandainya artikel tu, dah buatkan ada peribadi yang tidak selesa, Maaf seandainya artikel tu, menunjukkan yang diri ni mengada-ngada, Maaf seandainya artikel itu, dah menunjukkan kondisi diri yang semakin meliar..
Terima kasih juga pada yang memuji, bukan semua artikel insan ini menjadi, tapi aku syukur, sebab pernah lakukannya, walaupun sekali.
berkaitan persoalan, siapa insan yang berada dibelakang artikel tu, siapa yang cuba dibawa dalam artikel tu, persoalan ini, tak nak beri komen yang panjang tentangnya. cukup sekadar aku katakan, bila berbicara tentang cinta, tidak semestinya ada watak wanita bersama.
Jika ada, aku juga seorang manusia, perasaan aku tentang cinta juga ada. Impikan wanita utk jadi peneman.
sebab itulah fitrah seorang manusia.
Jika tiada, pandanglah cinta dari sudut berbeza, perkataan y…

Untuk Rakan2..selamat menghadapi Final Exam..

Image
Penyambung sebar : Abu Faris 'Audah Abdul Hadi
Idea asal :Abu Muo 3SET

Dibawah ini ditunjukkkan sindrom2 tatkala final exam...
All da Bes utk semua rakan2 yang sedang ambil peperiksaan akhir a.k.a Final Exam

Doa(D)
Usaha(U)
Ikhtiar(I)
Tawakal(T)

Selamat mencuba konsep DUIT..
(bukan utk budak yg mata duitan tu ek)
Moga Allah membantu kalian.
Dan mempermudahkan urusan semuanya.
Allahumma ameen..

**********************************

FINAL PUNYE PASAL
mlm sblm exm
paginye
smgt je lebih
azam tuk exm ni
time jawab
dan lagi
slps exm
1 paper je pn..huhu
petangnye
smgt tuk nex paper
xsmpi 5 mnt
tawakal je r, da usaha
yg pentg disini
walaupn ape kegagalan
but life must go on..haha


Thanks to Abu for this article..

Selamat Ulang tahun perkahwinan Ummi dan Abah tersayang!!

Image
Penulis :Abu Faris 'Audah Abdul Hadi



Salam sayang untuk Ummi dan Abah.
Yang dah mendidik adi sampai berjaya ada di Universiti.
tak pernah jemu dalam mendidik diri ni,
Nak membalas jasa, bimbang tidak mampu,
sebab terlalu banyak jasa ummi dan abah pada adi.

Dalam tak sedar,
dah 28 tahun ummi dan abah bersama,
sekarang, anak2 ummi dan abah dah besar2.
terima kasih sangat2..
mudah-mudahan kami dapat jadi anak yang soleh dan solehah untuk ummi dan abah.

nukilan diri untuk Ummi Abah
Mohon maaf atas segala kesilapan dalam bertindak
tertinggi suara ketika berbicara,
terlanjur dalam berkata,
Adi terlalu inginkan untuk jadi anak yang soleh,
tapi seringkali bertindak menderhaka atau melukakan,
Adi harap ummi dan abah akan sentiasa doakan adi.
Baik dari segi ibadah, akhlak dan urusan kehidupan.
mudah-mudahan adi akan jadi salah seorang orang yg dapat tenangkan hati ummi dan abah.








Ya Allah,
Sesungguhnya aku tak mampu untuk membalas jasa ummi dan abahku,
Kupohon agar, mereka diletakkan ditempat sebaik-baik tempat k…

Have You..??

Image
Artikel Asal :Ummu Saif
Pengulang cetak :Abu Faris 'Audah Abdul Hadi

"Two souls with but a single thought,
Two heart that beat as one"
-John Keats-

To really love a woman
To understand her – you gotta know it deep inside
Hear every thought – see every dream
N’ give her wings – when she wants to fly
Then when you find yourself lyin’ helpless in her arms
You know you really love a womanWhen you love a woman you tell her
that she’s really wanted
When you love a woman you tell her that she’s the one
she needs somebody to tell her
that it’s gonna last forever
So tell me have you ever really
- really really ever loved a woman?To really love a woman
Let her hold you -
til ya know how she needs to be touched
You’ve gotta breathe her – really taste her
Til you can feel her in your blood
N’ when you can see your unborn children in her eyes
You know you really love a womanWhen you love a woman
you tell her that she’s really wanted
When you love a woman you tell her that she’s the one
she needs somebody to …

Fikiran yang tak menentu..

Penulis :Abu Faris 'Audah Abdul Hadi

Assalamualaikum....malam ni xnak jiwang lagi..hehe..sekadar sembang2..dekat final dah kan..
Adoyai...masa cam dah x cukup dah ni...tp aku main jek banyak..

2 hari lepas...aku da tengok cita ttg budak2 Uni. Harvard. Smart gila diorg blajar..smart in stdy management..n satu perbezaan yg agak ketara antara diorg dan aku.. diorg bila buka laptop...buat keja...no chatting, no blogging, no gaming...tp aku, terbalik...buka laptop, game, chatting, blog, buka soccernet...haish...camna nak disiplin diri ni...

Satu lagi, aku kagum cara diorg belajar..dalam keta, di hospital, kat kedai makan, semua leh jadi tempat belajar..nice...aku harap aku dpt buat cam diorg...NO TIME LEFT!!! EVERY SECOND WILL BE CHANGE WITH KNOWLEDGE!!!...

so, dlm usaha kearah tu... aku dah cuba susun beberapa langkah sejak awl sem..

i) sentiasa bawa buku walau nak g mana2...(tandas x la..haish)..walaupun x baca...tp disiplinkan diri dulu..biar rasa janggal kalau x bawa buku..alhamdulillah,…