Bagi Souvenier utk insan yang kita hargai...

Followers

Sunday, October 31, 2010

Mai kita sembang pasai MISAI!!!

Penulis : Abu Faris 'Audah Abdul Hadi

(ini sekadar santai2)
Hah...ni perbincangan 3 oghang sahabat, tarankunciang, ciruntong dan bulaide 
yg berasai daghi utara. depa bincang pasai masalah misai...
(nama ditukar sedikit utk mengelakkan kemaslahatan sesetengah pihak)

Tarankunciang : ciruntong, bulaide hang tolong aku la. aku susah hati ni..
ciruntong : pasai pa??
tarankunciang : ni misai aku ni...mana pi pon aku tak tau..
bulaide : nii...mana ada dalam dunia ni misai buleh hilang??
ciruntong : sabaq weh...sabaq2...

**dgn muka yg sememey...tarankunciang pon menyanyi laa...

tarankunciang : 
Misaiiiii kuuuu hilaaaangg...
kemana dia piii???
bangkit pagi2...pegang ataih(atas) bibiaq(bibir) ini..
misai dah taaaaak daaak lagiiii....

tarankunciang : ni nak buat lagu mana ni ciruntong..bulaide...ni misai aku ni mcm mana ni???
ciruntong : Hughu hagha (huru hara) dgn hang tarankunciang..ni misai...xlama janggut plak..
bulaide : aku xpenah dengaq pon oghang hilang misai..
ciruntong : sabaq...nii...bedah, maimun..kalsom..kalau jumpa misai tarankunciang..bagi balik aa...
dapat kat aku..aku pijak lumatt..
tarankunciang : (sambung nyanyi)
dulu akuu...ada misai sungguh lebat..
aku sapu dengan minyak sapi...
urut urut kanan...sampai berkilat...
marka(awek) tengok...sampai tak kejit2 (mata x bekelip)..
tapi la ni...misai aku dah pon hilang..
tikuih(tikus) ka cughi(curi)...buat keghja(kerja) masa aku tidoq..

tarankunciang : ni ciruntong, bulaide aku naik jaki (xpuas hati) la ni..
ciruntong : awat?
tarankunciang : sapa amik misai aku ni..hg tau, aku kalau ada misai ni, kena dgn gaya..kena dgn ghuupa(rupa) cantek habeh..
bulaide: hensem noOo??
tarankunciang : hensem2 (sambil angguk2)
bulaide : misai hg tu meghah ka hitam??
ciruntong : oii bulaide...baeik2 hg..satg dpt misai tu...aku sumbat dalam hidung hang..

tarankunciang: hang tau brp taun(thun) aku simpan misai tu?
dekat 25 taun aku simpan..
bulaide : la ni hilang dah...
ciruntong : tapi bulaide..tarankunciang kata x syok(xbes) skit..sbb kata misai aku kilat..
**gelak2.**

bulaide : jgn2 (entah2) marka(awek) sapu(amik) pa??
ciruntong : sabaq2..tetapkan iman..
tarankunciang : ya..ya..ya..betoi..

 tarankunciang:
misaiiii kuu hilaanggg...
habeh misai aku!!!

video
 ni video asal..silalah tengok ye...
www.tips-fb.com

6 Pendapat:

mohammad said...

salam ziarah

Adi Wahab said...

salam ziarah...

Chaoi said...

haha..lawak pasal misai..huhu

fiq said...

cet. aku ingat hang dok merapu pa sorang2. skali tgk bwh, lagu rupa nyer. cet poodah.. =P hee...

me_yana said...

hhahahahahaa..adedeh...adoy..tadek keje ek ko g tulis pe dia nyanyi tu..aku ingtkan ape ko ngarot rupenye lagu..ahaha..

Adi Wahab said...

chaoi -- hehhe..next topik nak bincang ttg apa???hehe..

fiq -- isk3..hang msti x pahamkan mula2..hehee..xpa2..last paham jugak kan??

yana -- a'a..xda keja..dah penat bt keja..sampai tertido2 aku.huhu..

Dari Mana Mereka?

free counters

Template by:
Free Blog Templates