TINTA HATI

Ku panjatkan kesyukuran,

Pada Allah yg Maha Hebat aturan-Nya,

Dia tak berikan apa yg aku inginkan,

Dia beri apa yg aku perlukan,

Dia tak memberi aku kesenangan,

Untuk aku memahami erti kehidupan


Tinta hati buat insan teristimewa,

Sentiasa bersama tika tangis dan tawa,

Tanpa mereka terasa kosong dunia,

Bukan niatku untuk agungkan mereka,

Tapi menghargai ukhwah yg terbina


Merekalah permata berharga,

Tak ambil kesempatan di atas kebaikan,

Membantu tikaku susah dan resah,

Sumber kekuatan pada diriku,

Disaat aku lemah tanpa daya


Simbahan Kasih, curahan sayang,

Buat ummi abi tercinta,

Jasa mereka infiniti banyaknya,

Mencorak aku sebagai insan beragama,

Ku pohon rahmat dan maghfirah,

Khas buat mereka berdua,

Semoga dikumpul disyurga sana


Di jalan dakwah kita dikumpulkan,

Doa ku pohon pada Tuhan,

Agar kita disinari ketaqwaan,

Sampai hari kemenangan


-Abu Faris ‘Audah-

-Ahad (12/10/2008) –

-11.58 p.m.-

Comments

Popular posts from this blog

Hukum Bersalaman dan Aurat dengan Kakak/Abang Ipar

Terima kasih atau Jazakallah Khairan....

Menjernihkan Pencemaran Iklim Politik Negara