Bagi Souvenier utk insan yang kita hargai...

Followers

Wednesday, December 28, 2011

Life is "TER"-Open Secret

Penulis : Abu Faris 'Audah Abdul Hadi
Ini kisah yang kadang kala berlaku,
bila seorang rakan, meminta rakannya utk menyimpan rahsia..

STAGE 1
Level 1
A : Aku ada benda nak share dng ko hari ni. Aku nak cerita kat ko ni,sbb aku slalu share dgn ko,tp jgn kecoh2 kat orang lain.
B : OK! ape die..
A : Bla..Bla..Bla..(cerita rahsia itu)

Level 2
Bual kosong dengan C
C : A nampak lain jek ari ni..
B :  Ada sesuatu yang berlaku
C : Eh, Ye ke?
B : aku cita kat ko ni, ko jangan cita kat orang lain plak..
C : OK!
B : Bla..bla..bla...
.
.
.
.
.
.
.
Level 25
Y : Ko prasan tak, A skrg cam dah lain sket..bla..bla..bla.. (sambil cita rahsia si A)
Z : Owh..ye ke?
Y : Ko jangan gitau orang lain plak. Sbb X cakap jgn gtau orang lain..
Z : OK!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Level 26
Bila Z bertemu dgn A, untuk tanyakan kepastian. 
Z : Hai A, nape nampak lain skrg, betul ke...Bla..Bla..Bla..(sampaikan rahsia si A yang dapat dari Y)
A : Eh, erm, sapa gtau ko ni..(sambil mngeluh)
Z : Y gtau aku.

STAGE 2
Level 1
A : Weh, ko da gtau Z ke pasal apa yang aku cita kat ko ri tu?
(Sbb rapat, B gtau perkara sebenar)
B :  aku TERCERITA kat C jek, sbb ri tu dia tanya nape ko nampak len.
A : **mengeluh**

Level 2
B : Weh, nape ko g cerita kat Z pasal si A. haish, dia dah tanya aku tadi.
C : Erk, aku x cerita kat Z, aku cita kat D jek. D la kot yang cerita kat Z.Sory, TERCERITA..
 
Kalau lah macam ni, semua akan terbuka..
Harap aku tidak tergolong dalam kumpulan ini.

281211(2145)


www.tips-fb.com

2 Pendapat:

Chaoi said...

bahaya betol orang macam ni.

Anonymous said...

Hahaha..bahaya kan?..based on true story..tp telah diedit dengan banyak skali..

-AFA-

Dari Mana Mereka?

free counters

Template by:
Free Blog Templates