Life is "TER"-Open Secret

Penulis : Abu Faris 'Audah Abdul Hadi
Ini kisah yang kadang kala berlaku,
bila seorang rakan, meminta rakannya utk menyimpan rahsia..

STAGE 1
Level 1
A : Aku ada benda nak share dng ko hari ni. Aku nak cerita kat ko ni,sbb aku slalu share dgn ko,tp jgn kecoh2 kat orang lain.
B : OK! ape die..
A : Bla..Bla..Bla..(cerita rahsia itu)

Level 2
Bual kosong dengan C
C : A nampak lain jek ari ni..
B :  Ada sesuatu yang berlaku
C : Eh, Ye ke?
B : aku cita kat ko ni, ko jangan cita kat orang lain plak..
C : OK!
B : Bla..bla..bla...
.
.
.
.
.
.
.
Level 25
Y : Ko prasan tak, A skrg cam dah lain sket..bla..bla..bla.. (sambil cita rahsia si A)
Z : Owh..ye ke?
Y : Ko jangan gitau orang lain plak. Sbb X cakap jgn gtau orang lain..
Z : OK!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Level 26
Bila Z bertemu dgn A, untuk tanyakan kepastian. 
Z : Hai A, nape nampak lain skrg, betul ke...Bla..Bla..Bla..(sampaikan rahsia si A yang dapat dari Y)
A : Eh, erm, sapa gtau ko ni..(sambil mngeluh)
Z : Y gtau aku.

STAGE 2
Level 1
A : Weh, ko da gtau Z ke pasal apa yang aku cita kat ko ri tu?
(Sbb rapat, B gtau perkara sebenar)
B :  aku TERCERITA kat C jek, sbb ri tu dia tanya nape ko nampak len.
A : **mengeluh**

Level 2
B : Weh, nape ko g cerita kat Z pasal si A. haish, dia dah tanya aku tadi.
C : Erk, aku x cerita kat Z, aku cita kat D jek. D la kot yang cerita kat Z.Sory, TERCERITA..
 
Kalau lah macam ni, semua akan terbuka..
Harap aku tidak tergolong dalam kumpulan ini.

281211(2145)


Comments

Chaoi said…
bahaya betol orang macam ni.
Anonymous said…
Hahaha..bahaya kan?..based on true story..tp telah diedit dengan banyak skali..

-AFA-

Popular posts from this blog

Terima kasih atau Jazakallah Khairan....

Hukum Bersalaman dan Aurat dengan Kakak/Abang Ipar

Ketika Musibah Menimpa