Kisah sekumpulan "Binatang" digelar Yahudi..

Penulis : Abu Faris 'Audah Abdul Hadi

      Sudah lama saya tidak mengemaskini blog ini. Maklumlah, sekarang sedang sibuk berpraktikal, ditambah pulak dengan keadaan laptop dirumah yang meruntuhkan 'mood' untuk melayari internet. Banyak perkara yang ingin dikongsi bersama sebenarnya, tapi bila sudah tertangguh, berat pula nak menaip semula cerita dan pengalaman selama berpraktikal. 

      Tapi, hari ini terdetik untuk menceritakan pengalaman saya dimana perkara ni berlaku petang tadi.Sebagai pengenalan watak, Ditempat praktikal saya, bahagian biomedical hanya ada 2 orang, Mr. Nitin Tadas, dari India, dan beragama hindu. Dia engineer ditempat saya praktikal. Seorang lagi, Mr. Jason Jeevaraj, dia berbangsa India dari Malaysia, tapi beragama Kristian Katolik(dia juga seorang yang kuat berpegang pada agama dia). Dia sebagai Biomedical Executive dan saya banyak belajar dari dia dan selalu ikut dia saja.Jadi, bila saya masuk, jadilah 3 orang.

      Apa yg dipelajari semasa praktikal, mgkin ramai sahabat2 saya sudah menulisnya diblog masing2 dan kebanyakannya apa yg mereka belajar, saya juga belajar. Untuk nilai tambah sampingan macam2 yang kami perbincangkan diluar skop bidang kerja biomedical, ada dialog antara agama, ada tentang politik, dan ada berkaitan isu semasa.

      Petang tadi, saya dan Jason ada di Urology clinics,sbb ada appointment dgn doktor.sementara menunggu giliran, saya mula bercerita tentang kerasnya kepala satu bangsa yang tidak tahu hormat orang lain, malah mengendahkan masyarakat dunia, dan sibuk mengasah hati kebinatangan mereka. Itulah Yahudi(Sebelum ini saya ada menceritakan sedikit pada dia tentang keadaan di Palestin). 

     Dalam perbincangan tu, Jason cerita tentang pengalaman kakaknya yang pernah pergi ke Israel. Dia cakap, kalau Muslim, selalu pergi ke Mekah. Kalau Kristian, Jerusalem tu kira macam tempat suci bagi Kristian. kakak dia pergi untuk tujuan ibadah diorang diketuai seorang paderi yang juga berbangsa yahudi. Masa kakak dia pergi ke sana, mereka ditahan tentera Israel, dibawanye untuk soal siasat. Katanya, kakak dia ditanya macam2. 
  • Dari mana datang? 
  • ada bawa apa2 tak sebelum masuk ke sini(Israel)? 
  • untuk tujuan apa datang sini (israel)?
  • Ada tak nak berjumpa sapa2 disini?
  • Datang sini ni, ada sapa2 yang nak sampaikan barang ke tidak?(saya pon x faham sgt ayat ni..huhu)
  • Berapa lama menetap?
  • dan macam2 lagi persoalan yang ditanya, dan rata2nya untuk keselamatan
     Dah habis bertanya soalan, kakak dia dibawa kedalam satu bilik. Bilik tu kosong jek,takdak manusia, takdak haiwan, takdak perabot, kosong. cuma bila ada dalam tu, boleh dengar suara yg bagi arahan untuk jalan kemana (macam cerita thriller dah jadi)..then, bila sampai ke satu kawasan, kakak dia disuruh angkat tangan macam seorang pesalah utk beberapa ketika sebelum dilepaskan. Masa yang diambil untuk semua proses diatas dalam 2 jam ke 3 jam.

      Selepas dari tu, Jason mula bercerita tentang ketenteraan kaum binatang ni, katanya, tentera mereka2 ni, muda2 sekitar 18 tahun. Baik laki atau perempuan, kuat2 belaka. Disana, tentera diberi satu hak yang siapa pon tak boleh untuk pertikaikan. HAK UNTUK MEMBUNUH ORANG WALAUPUN TANPA SEBARANG SEBAB!!!(menyirap darah bila dengar mcm tu.tak bertamadun sungguh)..Katanya, disana, kalau tentera nampak sapa2 dan dia tak kenal, dia boleh tembak kalau dia nak. Sape pon tak boleh pertikai, sbb apa dia tembak orang tu. 
    
      Pendek kata, nyawa manusia pada mereka bagai tiada harga. memang layak untuk gelarkan mereka ini "BINATANG", malah keldai pon ada akhlak yang lebih baik dari mereka ini. tidak hairanlah jika mereka berani menyatakan dalam Al-Jazeera yang mereka tidak suka pada peraturan yg ditetapkan PBB. angkuh la konon..tunggulah kehancuran kamu wahai Israel.

Allahumma munzilal kitab,
Wa ya mujriassahab,
Wa ya hazimal ahzab,
Ihzimhum Ya Allah,
Ihzim Israel Ya Allah,
Ihzim Amerika Ya Allah,
Wansurna 'Alaihim,
Allahumma ameen.

Ya Allah, Tuhan yang menurunkan Kitab, 
dan Tuhan yg mengarakkan dan memperjalankan awan, 
dan Tuhan yang telah menghancurkan tentera Ahzab, 
Hancurkanlah mereka(Israel) Ya Allah, 
Hancurkanlah Israel, 
Hancurkanlah Amerika Ya Allah. 
Dan Engkau bantulah kami menangani mereka.
Mustajabkanlah doa kami Ya Allah.
Allahumma ameen

     Untuk sahabat2, kita tidak mampu untuk berjuang bersama mereka, tapi janganlah pula kita hanya duduk berdiam diri tanpa ada berbuat apa2. kita doa, kita boikot mereka, sampaikan kpda sahabat2 yang lain tentang mereka, dekati non muslim untuk menggambarkan keadaan sebenar.

Jangan gentar tapi berbanggalah
kerana kita adalah MUSLIM!!

Wallahua'lam.....

Comments

Popular posts from this blog

Hukum Bersalaman dan Aurat dengan Kakak/Abang Ipar

Terima kasih atau Jazakallah Khairan....

Menjernihkan Pencemaran Iklim Politik Negara