Antara Suka Duka Perjuangan..

Assalamualaikum...

Semalam..keputusan xrasmi subjek yg paling menakutkan dah kuar..dah boleh kire pointer xrasmi dah.Sesudah berjuang..semua orang pasti menanti ganjarannya.Jihad,ganjarannya syurga..Ikhlas ganjarannya redha Allah,Belajar ganjarannya kejayaan.

Apapon..xsemestinya pe yg kita belajar,diakhiri dengan kejayaan..mungkin Allah ingin menguji dengan kegagalan. Doa..dah doa..usaha pon dah..tapi bila masuk exam..pe yg kita baca x masuk..masuk pe yg kita xbaca..Stdy dah..rasa cam dah nak muntah study subjek tu..tapi bila time exam..masa xcukup nak buat..

Persoalan untuk diri sendiri dan rakan2..time camni,adakah kita nak salahkan Allah kerna x beri apa yg kita mohon?Salahkan lecturer sebab x kuar kan soalan yg kita stdy??salahkan kawan sbb xajar kita pe yg kita x stdy??

JANGAN SALAHKAN SESIAPA!!

Waktu ini kita perlu kembali kpda niat yg asal..adakah niat belajar kita untuk berada paling tinggi antara shabat2?atau 4.0?atau keredhaan Allah??

Peringatan untuk diri dan kawan..kadang2 niat kita terlari dari landasan..kita impikan redha Allah..tapi bila kita lihat ada peluang utk 4.0..kita terlupa niat asal kita..inilah manusia..mudah lalai dan lupa..segeralah kembali kpda Allah azzawajalla...Dialah pemberi segala sesuatu..Kita selalu berfikir,usaha kita sahaja yg membolehkan kita menjawab soalan exam..

TAK BENAR!!!
Kita hanya berusaha...tapi jika Allah x izin..kita masuk exam,lupa..tp ada yg xstdy..tp bila masuk je exam...die teringat kata2 lecturer dlm kelas..rumus yg dipandang sekali lalu...nampak mustahil..tpi boleh berlaku dgn izin dari Allah...

"Ya Allah,Jadikan kami dikalangan orang2 yg bersyukur dan jadikan kami dikalangan orang2 yg bersabar. Jadikan juga apa yang kami lakukan kecil pada panglihatan kami,tapi besar pada mata manusia yg lain"-riwayat al-bazzar.

Ameen

Comments

Siti Mashithah said…
salam hadi..tah ska kata2 adi..wish u all da best. n doa kejayaan bersama..
Adi Wahab said…
Thanks..insyaAllah...moga Allah permudahkan semuanya,

Popular posts from this blog

Hukum Bersalaman dan Aurat dengan Kakak/Abang Ipar

Terima kasih atau Jazakallah Khairan....

Menjernihkan Pencemaran Iklim Politik Negara